Wednesday, February 18, 2015

Latest 'Toy' for Aiman...

Orang lain punya birthday.. org lain dpt 'hadiah'...
sbnrnya aku kesian sgt tgk anak2 kecil dah kena guna cermin mata.. kesian tau.. terbatas aktiviti anak2 ni kalau dah kena pakai cermin mata.. dulu2 kan, masa kecik2 aku rasa org yg pakai cermin mata ni sgt 'cool' ok?.. ye la, nampak bijak je.. tp bila kena kat anak sendiri..alamak, tak boleh terima hakikat.. kesiannya.. mcm mana dia nak main football.. nak lari2? kesiannya mata anak aku kecik2 dah rosak.. puas aku tahankan hati bila dia mengadu tak nampak kat sekolah.. aku takut dia pun berfikiran mcm aku masa budak2.. saja2 nak pakai sbb rasa cool pakai spek ni.. tapi bila dah selalu sgt dia mengadu tak nampak tulisan kat blackboard.. aku kesian..  
nekad, ada satu hari tu kami sengaja masuk kedai cermin mata.. nak cek ye ke dia betul2 tak nampak.. tak boleh terima bila org kedai tu ckp.. ayooo rosak la.. byk power ni... tak puas hati, aku p optometrist yg kawan aku recommend kat batu berendam.  optomestrist ni org melayu dan keje kat hospital melaka, tapi dia buka kedai ni..  lama dia cek..  tinggi rabun mata aiman.. kesian anak aku.. sblh kiri 300++, sblh kanan 280.. sgt puas hati dengan servis kedai ni. cuma tak byk choices bingkai dia... tak byk choice pun, bukan murah2 cermin mata skrg ni..abis rm300 jugak. ni pun dah tolak diskaun student.. mahal skit sbb bingkai dia jenis tahan lasak, pastu cermin coated..yg paling utama sbb power tinggi.. emmm.... 



bila tgk aiman pakai cermin mata, hati aku sayu.. kecik2 dah kena pakai cermin mata, sekali ko dah pakai.. bukan boleh bukak2 lagi.. mmg terikat la dengan cermin mata.. emm.. kelakarnya, batang idung tak bape nak mancung.. spek asik melurut.. ahahaha...tapi ieca asik puji abg dia handsome!.. sipu2 abg aiman..skit2 ckp 'handsome mcm abg aiman'.. handsome la abg aiman pakai spek.. ehehe.. gasak leee...ye la.. kalu ko tak puji, sape lagi nak puji abg ko!..ahaha..

No comments:

Post a Comment