Tuesday, September 6, 2011

Respect!..

since childhood, kita semua dah ditegur tentang adab yang termasuk dlm bab menghormati hak org..menghormati perasaan org..dan segala2nya tentang hormat.. tapi ni aku mmg dah geram sgt.. si polan ni mmg selalu masuk ofis ni. belaja tinggi2 tapi tak beradab..selalu kitorg perati perangai dia.. mcm penyangak antarabangsa.. tanpa rasa bersalah main 'kirai2/bongkau/selongkar' meja akuh.. iksh.. kalu anak aku..dah lama aku tangan2kan.. dia ingt ofis ni dia punya ke? wa.wah.wahh.. mcam ko dtg dengan waran geledah eh..main selongkar surat2 atas meja akuh padahal aku ada tercongok dlm opis nih.. walau aku tak de kat meja, jauh skit kdg2 tgh potostat dokumen, p toilet..kalau ye pun nak carik dokumen urgent, tanya la dulu..
ari ni mak jemah dah tak tahan menanggung amarah.. kebetulan aku ada dlm bilik bos masa dia dtg terus selongkar tray 'in' mak jemah.. maka..mak jemah dah sound kan dia dari dalam bilik bos.. 'ha.. apa kumbah2 dokumen tuh?' ..dia buat dek, masuk opis bos borak2 skit2.. pastu dtg kat mak jemah nih.. Mak jemah yg mmg tgh menahan marah terus sound menggunakan bahasa ibunda yg telah bercampur aduk ngan bahasa penjajah..utk makluman.. kalu aku marah.. mmg kuar ayat omputih walau omputih aku murtad punya..tak kesah!..aku kata.. 'Eskius me.. whatever you want.. you can always ask.. just pay me some respek.. jgn main kumbah dokumen atas meja nih.. how if you terambil/tertengok p&c document?'.. diam kulat2 jawab ok2..puas ati akuh! lepas ni kalu nak rasa penumbuk aku..sila buat lagi!..Mak Jemah jgn dicabar!!!...fuhhhhh..

No comments:

Post a Comment