Tuesday, September 6, 2011

preview puasa..

citer pasal puasa, tahun ni alhamdulillah Atirah yg mmg dah biasa berpuasa dpt puasa penuh. Tahun lepas dia tinggal 1 hari tu pun sbb demam. Paling seronok Aiman dpt puasa hampir penuh.. cuma tertinggal 2 hari setengah.. syukur.. Allah permudahkan urusan anak2 dlm berpuasa.. Paling best, aku dpt tunaikan hajat sendiri tak mo p bazar ramadhan.. ada tidak, hubby jek la yg tau2 balik bawak makanan walau dah dipesan berkali2 jgn beli apa2. Agaknya dia tak sampai ati tgk aku berkejar2 masak petang utk berbuka. lagi pun kuih2 ni 'salam sejahtera' jek la.. nan hado aku nak membuatnya. paling hebat kuih yg aku buat sepanjang bulan pose ni, aku buat sandwich roti yg aku citer ari tu, cucur udang ngan roti jala.. tu pun nak cepat punya pasal, roti jala dah rupa lempeng berlubang2.. ahah.. makanya kalu dah nama pun tak best.. tak gamak le aku nak ambik gambo publish kat korang.. eheheh..

baju raya..taun ni murah rezeki.. aku cuma beli 2 pasang jek utk aku. ada kawan p bandung present kat aku sepasang kain.. mak belikan sepasang (ni utk kawen rehan)..pastu ada baju yg dulu2 tak pernah pakai lagi aku mix & match jek la.. utk anak2 mmg dah siap2 aku beli masa JcDay ari tu. berat badan ni tak bape nak turun sgt.. yg paling longgar bab punggung..iskh.. yer ker? takkan situ jek plak yg kurusnya? pelik tol lah..sakit ati.. lantakk le.. mujo baju tempah muat pakai.. ehehe..

kuih raya plak kononnya aku berazam tak mo order byk2.. tetiba cecah jugak RM300++. utk mak & mak mentua byk aku order kepek2 ngan kek lapis...kuih raya skit2 jek utk umah akuh. Apa pun syukur Alhamdulillah .. puasa tahun ni tak de la tinggal atas sbb kesihatan kecuali 'cik moon' yg mmg tiap bulan berkunjung tiba tuh.. ehehe..nanti aku update ngan gambo raya plak.. ada org kata..tak 'cool' kalu entry tak bergambo.. ehehe..

No comments:

Post a Comment