Wednesday, December 8, 2010

melencong @Kedah Part 1..

haha.. tajuk tak leh blah, dah mcm siri akasia.. siap ada siri2 gik..

Alhamdulillah ..bertemu jodohnya. Adik ipa aku bertemu jodoh dengan org Kedah. Jauh? makan sehari perjalanan..duit minyak ngan tol jgn ckp.. laju..berlumba2 cik RM nak kua dari poket.ahahah.. Jodoh pertemuan ditentukan olehNYA...setiap kejadian ada hikmahnya. Aku redho..hikhikhik..
Kami bertolak dari umah inlaw aku lepas Isyak 26/11/2010 dan sampai Kokdiang kol 8.00 pg keesokan hari nya, setelah berkali2 berenti mengisi minyak, buang air, makan minum, berehat meluruskan pinggang yang lenguh dan jugak utk driver2 mengasap peparu..lantaklah..dah tak mkn saman maleh nak tegur kan..sampai2 kami diberi rumah persinggahan..rehat, masak lebih kurang..rehat sementara nak tunggu asar..adik ipa nikah..

nikah kat sini..
ahad plak majlis sanding.. hebat org Kokdiang buat majlis.. terlopong2 anak2 termasuk mak apak jugak eeheh.. tgk org bersilat betul2 nih.. bukan mcm kat melaka (mungkin ada begini aku jek tak pernah jumpa kat melaka ni..eheh).. takat tepuk2 lalat..tepuk angin.. siku cuit2.. ni beria2.. spontan.. sape ahli silat yg ada..pantang tercuit/terkena libasan kena masuk bersilat.. dah mcm main sep sep..sape kena cuit dia 'jadik antu' ahahahah..

ngan pengantin..

pengantin yang hepi...

abis jek bersanding.. seperti yang aku ckp awal2 tadi.. setiap kejadian ada hikmahnya.. maka..hikmahnya adalah..kami terussssssssssssss ke langkawi.. dah dekat kan? ha.. nanti aku citer lagi..

No comments:

Post a Comment