Monday, April 26, 2010

Perkampungan Buku Malaysia

Uishh.. Excited Arissa.. nak p mana tuh?

Setelah sekian lama memendam hasrat, akhirnya semalam selepas breakfast hubby bawa kami ke sini..Kampung Buku Malaysia@Hutan Botanikal Ayer Keroh..


Encik, sila tandatangan buku pelawat yer.. jgn tulis nama samaran..eheh

Apa yang ada kat sini? Uishh pada aku memang best!.. Anak2 seronok sgt.. kat sini boleh baca buku. bykkk ok.. buku2 citer, buku resepi, buku2 agama, majalah... bgnn ni ada 2 tingkat dan di 'huni' oleh 4 publisher.. di sini boleh baca dan beli buku2 yang dijual. cuma harga jualan nya tak semurah membership bookstores. Nak pinjam bawak balik boleh.. tapi kena letak deposit harga buku.. kemudian masa pulangkan buku baru dipulangkan semula duit tuh.. nak buat aper.. baik beli terus kat kedai.. kan?
Heaven.. sungguh.. mekasih abg.. aku mmg suka dan giler ngan buku2 cerita since sekolah lagi. Smpai skrg collection buku-buku cerita aku masih ada dan aku kunci.. tak mo bg kat sesiapa pun. Kedekut? memang pun, sbb adik2 aku ni dulu (duluu masa diorg hingusan gik la.. tapi sekali terkena, aku serik ehehe) kalu baca suka sepah2 kan.. aku sayang buku2 cerita nih.. dulu masa muda remaja sibuk ngan penulis Ahadiat Akashah.. Kebanyakan buku dia semua ada dlm simpanan aku.. Sanggup aku simpan duit skit2 demi memastikan aku dpt beli buku citer yang aku nak. Sebab tu aku sayang buku2 tu..berdikit2 nak simpan duit, tak dpt beli lipstik tak per (yer la time tu budak2 baya aku baru nak belaja melaram).. yg penting aku dpt beli buku citer..eheh..skrg dah tukar.. dah dewasa ni, selera pembacaan tu pun dah bertukar.. tapi tetap pada novel. Ada kawan2 aku kata aku ni 'jiwa-jiwa' sgt.. pada aku plak.. tak kesah la sbb lain org.. lain 'jiwa & minat' ..kan? Lagi pun bukan aku beli majalah playboi ke aper yg tak senonoh...ehehe

Berbalik pada stori tadi, anak2 free kat dalam ni cuma kena perati la jugak.. bebas sgt berlari.. takut terbalik almari buku.. naya aku.. tak pun dlm diam nanti si kecit tu koyakkan buku2 yg ada tu ke.. abis la.. tetiba kami dgr announcement.. ada tayangan upin & ipin hari tu.. ape lagi.. aku pun join la lepak tgk.. best.. bukan aper, keluarga kami jek monopoli tempat nih.. tak tau kenapa tak ramai pengunjung sini.. pemandangan cantik.. suasana santai.. kalau nak exam, mmg sesuai la buat revision kat sini.. facilities mmg ok.. dr toilet (tak la mcm 5* hotel..tapi bersih) smpai la ke sofa..Rugi kalu korang tak try dtg sini..aku siap tanya pd adik2 yg jaga kaunter tu camner nak keje sini? nak suh Dik Han keje sini.. baca buku citer pree tu.. bestt..duk la dari pagi sampai petang.. tak der had masa..



Ruangan komputer..

mmg santai sgt.. budak2 smpai boleh baring2.. mcm kat umah..
Sian Ieca.. org buat tak paham jek dia dah letih.. penat.. siap tepuk punggung sendiri, pujuk diri nak tido yer? ehehe..

ok lah.. tetiba jadik 'duta' Kampung Buku Malaysia.. eheh. tapi mmg puas hati.. aku siap ajak hubby dtg lagi sini.. abg senyum jek.. senyum tanda setuju.. yey!

No comments:

Post a Comment