Thursday, May 28, 2015

T.Back Cuti Pangkor

t.back punya citer ni sebenarnya.. sempena cuti buruh lepas, ofis buat family day ke pangkor island. bestnya bak hanggg.. aku tak pernah ke pangkor walau belaja kat perak dulu.. tapi dah rezeki sampai la juga.  sebab cuti sekolah, maka jammed giler.. dari pergi sampai la balik. uish.. smpai kan toilet petrol pam semua penuh.. mcm2 la.. kami pergi naik bas ofis.  mcm2 ragam.. janji nak bergerak jam 6.30 pg,  tapi sebab nila nan setitik.. maka kami satu bas gerak kol 7.30 pagi sbb menunggu dia! huh! tutup citer.

berdebo2 sebenarnya takut si kenit ni buat hal dlm bas.. ada la adegan menangis bagai.. tapi alhamdulillah perjalanan dipermudahkan walaupun amik masa lebih dari 7 jam nak sampai ke jeti marina.jammed ok..  tips utk sape2 nak p pangkor, lebih mudah amik feri di marina sbb perjalanan feri lebih dekat, dan tak berapa ramai org. tak feel naik feri kejap jek? ko pk naik private cruise nak santai lama2 menikmati pemandangan?.. rentikan la.. dgn budak2 lagi..aku tak suka lama2 pening atas feri.. ahahha..

jeti marina
Kami stay di CoralBay Pangkor.  selepas c/in malamnya ada bbq..semua disediakan oleh hotel.  gambar hotel tak amik pun..korang google jek la..hotelnya ok, makanan pun ok. tu pun syukur dpt hotel sbb time kami pergi mmg super pack sesson.  sampai dah lunyai badan..dah tak ingt nak amik gamba.  malamnya pulak sibuk mkn sbb tengahari tu tak sempat berenti makan..nak kejar time feri punya pasal. ahahah.. maka, makan dengan tekun tanpa bergambar..ahahah..

hari kedua, paginya sesiapa nak p island hoping, sewa jek bot.. walking distance saja dari hotel. saja bawak anak2 naik bot.. si chinta dah demam masa ni.. bawak jugak. bukan selalu experience naik bot kta hubby.. iyoo lah...
sementara tunggu bot..
petangnya, ada la pengisian program skit.. ada bengkel dlm 2 jam kami sewa satu bas mini (bas skolah) merayau cari ikan bilis, sotong kering, satay ikan, satay sotong..bagai2 la.. buah tangan kat pekan pangkor tu.. padahal kat pasa malam taman pun benda yang sama jek.. tapi konon fresh dari pangkor.. org lain beli, ralat kalu tak ikut beli..ahahah.. singgah plak kat pasar malam di teluk nipah.. fuhh.. dah bersememeh dah aku time nih.. utk yg anak sorang dua masih maintain lawa kalu pakai shawl.. aku ni.. dah nak ke maghrib tu.. shawl dah jadik kain lap muka anak dah.. ahahah...

hari ketiga kami balik dengan penuh barang di tangan, masa ni mmg sesak sgt.. padahal balik hari ahad, kalu tunggu isnin.. mesti lagi penuh.  org bersesak smpai ke parking kereta beratur di jeti nak naik feri. utk yg pergi nanti.. peratikan betul2 barisan ke jeti lumut dengan jeti marina.. jgn dah penat beratur nnti takut salah lane..serius ckp, aku potong q masa ni sbb anak aku demam.. panas, berpeluh2 punya sesak la..akhirnya... dpt jugak smpai ke bot nak ke jeti marina semula.. alhamdulillah.. penat tapi adat la pergi beramai2 mmg byk kerenah.. tapi seronok.. ehehe..